Yıldız Tozu /Neil Gaiman

27 Haziran 2015 Cumartesi

Kitabın Adı: Yıldız Tozu
Özgün Adı: Stardust 
Yazarı: Neil Gaiman 
Türü: Fantastik, Macera
Goodreads Puanı: 4,04
Sayfa Sayısı: 304
Yayınevi: İthaki Yayınları 
Basım Yılı: Neil Gaiman, 1999
                    İthaki, 2007
Çevirmen: Berat Çelik 


Neil Gaiman kitaplarıma ikincisini ekledim ve böylece Yıldız Tozu Pinuccias'ın yaz okuma şenliği kapsamında okuduğum ilk kitap oldu. 1 yazardan 3 kitap kategorisini Neil Gaiman'a ayırdım, diğer 2 kitap için de Yolun Sonundaki Okyanus ve Yokyer'i okumaya karar verdim. Mezarlık Kitabı'nı şenliğin başlama tarihinden önce okuduğum için sayılmıyor malesef ama olsun, amaç daha çok okumak değil mi? ^_^
Kitap İngiltere'de küçük bir köy olan Duvar Köyü'nde geçiyor. Her 9 yılda bir yapılan panayır için köye adını veren duvarın karşı tarafındaki Periler Ülkesi'nden gelen köle bir peri kızıyla köydeki bir delikanlının ilişkisi sonucunda doğan yarı peri yarı insan Tristran Thorn'un başından geçenler anlatılıyor şeklinde özetleyebiliriz konuyu. Tristran köyün en güzel kızı Victoria Froster'a aşık oluyor ama Victoria ona karşılık vermeyince o sırada gördükleri kayan bir yıldızı ona getirmeyi teklif ediyor. Victoria getirirse ona ne dilerse vereceğini söylediğinde Tristran Periler Ülkesi'ne maceralı bir yolculuğa çıkıyor. 
Kitap tam anlamıyla bir peri masalı -ancak yetişkinler için. Kitapta periler, büyücüler, kayan yıldızlar, tek boynuzlu atlar, gökyüzünde dolanan gemiler, kötü lordlar, prensesler de dahil olmak üzere pek çok masalsı öğe bulunuyor. Kitap insanı o büyülü dünyasının içine alıyor ve Tristran'la birlikte Periler Ülkesi'nde kayboluyorsunuz. Fantastik kitaplardan hoşlananlar için güzel bir kitap Yıldız Tozu. Ancak aynı şeyi çevirisi için söyleyemeyeceğim. Çeviriyi ne yazık ki beğenmedim; muhtemelen baştan savma yapılıp bir daha kontrol edilmeyen düşük cümleler, noktalama hataları, anlam bozukluklarıyla doluydu kitap. İthaki'den böyle bir kitabın çıkmasına şaşırdım açıkçası; bir Neil Gaiman kitabına daha çok özen gösterilmesini isterdim ben. Biraz okuduktan sonra keşke kendi dilinde okusaydım dedim. Ama çeviriyi göz ardı edersek gayet güzel ve farklı bir kitaptı, değişik bir şeyler okumak isteyenler bir göz atabilir :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS