Doctor Who: Siluet / Justin Richards

3 Ocak 2016 Pazar

Kitabın Adı: Siluet
Özgün Adı: Silhouette
Yazarı: Justin Richards
Türü: Bilimkurgu, Macera, Polisiye, Roman
Goodreads Puanı: 3,78
Sayfa Sayısı: 189
Yayınevi: İthaki Yayınları
Basım Yılı: Richards, 2014
                    İthaki, 2015
Çevirmen: Ayda Sungur

Arka Kapak Yazısı:
"Vastra, Strax ve Jenny mi? Ah hayır, onları rahatsız etmemize gerek yok. Güven bana."
12. Doktor'u Viktorya dönemi Londra'sında Paternoster Çetesi'yle buluşturan yepyeni ve esrarengiz Doctor Who macerası "Siluet" Türkçede!
Marlowe Hapworth kilitli çalışma odasında ölü bulunur. Kimliği belirlenemeyen bir saldırgan tarafından öldürüldüğü tahmin edilmektedir. Bu tam da Meşhur Dedektif Madam Vastra'ya göre bir iştir. Eldivensiz boks yapan Rick Bellamy'nin hayatı, cenazeci kılıklı biri tarafından elinden alınır. Bu olay Sontaran Strax'ı öfkelendirir. Gariplikler Karnavalı: Acayip ve büyüleyici gösteriler ve akrobatlarla dolu bir eğlence. Burası Jenny Flint'in sorularına cevap aradığı yerdir.
Bütün bunların birbiriyle bağlantısı nedir? Peki zengin fabrikatör Orestes Milton'ın bu olaylarla ilgisi ne? Doktor ve Clara hakikatin peşine düşmek için diğerlerine katılırken, kendilerini hiçbir şeyin ve hiç kimsenin göründüğü gibi olmadığı bir dünyanın ortasında bulurlar. Gelmiş geçmiş en tehlikeli silah Londra'nın üstüne salınmadan gerçeği ortaya çıkarmayı başarabilecekler mi?(Tanıtım Bülteninden)
Yeni yılın ilk kitap yorumu gelsin artık dedim ve açılışı Doctor Who'yla yapmaya karar verdim! :)  İlk yayın için ondan iyisi düşünülebilir miydi zaten? ^_^
Siluet, bir arkadaşımla birlikte ardarda okuyacağımız 3 Doctor Who kitabından ikincisiydi. İlk kitap olan Trenzalore Öyküleri'ni beğensem de gerek 11'i pek sevmediğimden gerekse öykülerin daha iyi olabileceğini düşündüğümden kitaba çok da bayılmamıştım. Siluet'ten beklentim de biraz düşmüştü haliyle. Ama kitap beklediğimden o kadar farklı ve iyi çıktı ki bütün önyargılarımı tek tek suratıma çarptı geçti, iyi ki de öyle yaptı.
Kitap, ilerleyen sayfalarda Doktor ve diğerleriyle birlikte gizemini çözmeye çalışacağımız iki cinayetle açılışı yapıyor. İlk cinayetin kurbanı olan Marlowe Hapworth masasının başında dedektif Madam Vastra'ya yazmaya çalıştığı bir mektupla birlikte içeriden kilitli ve kimsenin girmediğinden emin olunan bir odada esrarengiz bir şekilde öldürülüyor. İkinci cinayetin kurbanı olan iriyarı ve güçlü Rick Bellamy'nin cesedi ise sokak ortasında pörsümüş ve bir deri bir kemik kalmış halde bulunuyor. İlk cinayeti Madam Vastra ve Jenny araştırmaya başlarken ikinci kurbanın arkadaşı olan Strax da onun cinayetine el atıyor. Bu arada Doktor ve Clara Tardis'in saptadığı bir enerji sıçramasının izini sürmek için olayların gerçekleştiği zamana, yani Viktorya Dönemi Londra'sına geliyorlar. Cinayetleri araştırırken birbirlerine rastlayan beşlimiz tüm ipuçlarının birleştiği yer olan Gariplikler Karnavalı'ndan başlayarak cinayetlerin ardındaki kişileri bulmaya adım adım yaklaşıyorlar. Bu arada da her zamanki gibi başlarına açmadıkları dert kalmıyor.
Siluet, polisiye gibi başlayan, sonrasında uzaylılara ve suçlulara uzanan çok güzel bir Doctor Who hikayesiydi. İnce ayrıntılarla işlenen olay örgüsünün içindeki başta hafiften göz kırpan, sonraki kısımlarda ana hikaye haline gelen bilimkurgu ögeleri ustalıkla kullanılmıştı bence. Ayrıca yazarın psikolojiyi hikayeye yedirme şeklini de çok zekice buldum. Zaten kitabın geneli benim Doctor Who hikayelerinde aradığım yegane öge olan zekayla mükemmel olarak harmanlanmıştı. Bunun yanında Londra'nın sisli ve soğuk havasıyla birlikte bambaşka bir etki yaratan gizem unsuru da kitabın tansiyonunu hep yüksek tuttu. Ne olacağını kestiremedim ve en küçük bir ayrıntıyı kaçırmamak için sürekli dikkatle ve heyecanla okudum. Tüm bunların sonucu olarak da kitabı bir çırpıda bitirdim. Sonra da keşke biraz daha uzun olsaydı demekten kendimi alamadım.
Benim gibi polisiyeden hoşlanmayan birine bile kendini bu denli aşık eden bu Doctor Who hikayesi Shada ve hatta 11 Doktor 11 Öykü ayarında bir kitap bence. Eğer siz de Doctor Who'yu seviyorsanız ve Doktor'la birlikte zamanda yolculuk yapmaktan hoşlanıyorsanız; polisiye, psikoloji ve bilimkurgunun harika bir şekilde harmanlandığı bu kitabı sakın es geçmeyin, benden söylemesi. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS