Supernatural

26 Mayıs 2015 Salı

Her türlü kurguyu sevip, yabancı dizi izleyip de Winchester kardeşlerin hikayesini bilmeyen var mıdır? Sanmıyorum!
2005 yılından beri TV dünyasında olan, paranormal hikayeleriyle bizi ekrana bağlayan Supernatural'ı izleyip fanı olanlar hariç izlemeyenler de mutlaka adını bir yerde duymuş, ekranda bir sahnesine denk gelmiştir. Supernatural benim için bunlardan apayrı bir şey. Henüz liseye yeni başlamışken TV'de bir bölümüne denk gelip (o zamanlar özel bir TV kanalında yayınlanıyordu) ilk kez o zaman tanışmıştım diziyle. Hatta gayet net hatırlıyorum, izlediğim o ilk bölüm Bloody Mary idi :)) Sonra da bir daha kopamadım zaten. Dizi şu sıralar 10. sezonunu devirse ve ilk sezonlarda aldığım aynı heyecanı, tadı artık alamasam da hala severek izliyorum; 20. hatta 30. sezona bile dayansa izlemeye devam ederim sanıyorum. Yabancı dizi tutkumu başlatan ve bu dünyaya açılmamı sağlayan bir başyapıt çünkü Supernatural.
Dizi yıllar içinde bu kadar sevilip izlenince farklı yazarlar farklı Supernatural hikayeleri yazdı, bunlar kitap olarak basıldı ve dilimize çevrilip bize ulaştı. Çok da iyi oldu. Bunun için Artemis Yayınları'na teşekkür etmek gerek değil mi? Benim gibi Supernatural severler için kardeşlerle daha çok vakit geçirmek, onları ekran dışındaki farklı bir açıdan görmek için harika bir olanak sağladı yayınevi bize. Devamını bekliyoruz!
Kitaplarda genel olarak ilk sezonlardaki tek bölümde çözülen hikayelerin havası hakim. 1 kitap=1 bölüm yani. Dean o eski, vurdumduymaz, çılgın, rahat Dean; günümüzde devam eden hikayedeki daha olgun hale bürünen Dean değil. Ben Dean'in o eski halini daha çok seviyorum, özlüyorum nedense. Sam Dean'e göre daha aynı, daha az farklı; araştıran, çözen, akıllı, sakin Sam.
Kitapların en son çıkanını okuyalı 2 seneden fazla olduğu için pek hatırlamıyorum haliyle; o nedenle hepsini tek tek yorumlayıp sizi yormayacağım ;) :)) Bu yazıyı yazmamın asıl amacı, Türkçe'ye çevrilen kitap sayısı neden 6'yla sınırlı kaldı? 38 kitaptan neden sadece 6'sı? Evet, yurtdışında 38 tane Supernatural kitabı var; tamı tamına 38! Hepsini görmek isteyenler; buyurun sizi buraya alalım!
Bu kitapları gördükçe keşke orta halli İngilizcem biraz daha iyi olsa da çeviriye gerek duymadan hepsini orjiinal dillerinden okusam diyorum. Bir gün artık yeter deyip  sırf bu Türkçe'ye çevrilmeyen kitaplar yüzünden anadilim gibi İngilizce öğreneceğim :) Bu konuda gerçekten dertliyim, Artemis bize bir güzellik yapıp daha fazla Supernatural kitabı çevirmez mi acaba? :/ Son çıkan kitaptan beri bir heves John Winchester'ın Günlüğü'nü raflarda görmeyi bekliyorum ama yok, yok, yok... John'un günlüğünü kitaplığımda görmeyi gerçekten istiyorum, siz de istemez misiniz? Biz okurlar bu konuda bir şey yapamaz mıyız, ne dersiniz? Artemis en son baskıyı 2012 yılında yaptı, bir daha da yapacak gibi görünmüyor malesef (o kadar araştırmama rağmen yaptı da benim mi haberim yok acaba :P :D ) :( İthaki bu işe bir el atmaz mı acaba? Supernatural kitapları tam İthaki'lik bence! :) Sizce de öyle değil mi? :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS