Sonsuzluk İçin Yedi Gün / Marc Levy

24 Mayıs 2015 Pazar

Sonsuzluk İçin Yedi Gün, okuduğum ilk Marc Levy kitabı oldu. Alsancak'taki eski bir kitapçıda bir arkadaşımla gezerken kitabı görüp o önermişti bana. Ben de kitap fuarında kitabı edindim ve merak edip hemen okumaya başladım.


Marc Levy Fransız bir yazar, ben de hep Fransızların farklı bir üslubu olduğunu düşünmüşümdür. Bu farklılığı Marc Levy'de de gördüm diyebilirim. Yazarın anlatım tarzı, kitabın konusu her şeyiyle farklıydı bence. Ancak zaman zaman sıkıcı hale gelmedi de diyemem maalesef.
Kitap şeytan ve tanrının elçilerinin yeryüzüne insanları kendi taraflarına çekme göreviyle inmeleriyle başlıyor. Başta şeytan tam bir şeytan, melek tam bir melek. Yeryüzünde neler yapacakları önceden öngörülmüş,  7 günlük görev süreleri sırasında birbirleriyle karşılaşıp aşık olacakları hariç. Olaylar bundan sonra değişmeye, şeytan ve tanrının tarafında karmaşık hale gelmeye başlıyor. Ve elçiler birbirlerini değiştirmeye başlıyorlar, şeytan iyilik yapmaya, melek kötülüğü öğrenmeye çalışıyor. 7 günün sonunda birbirlerinden ayrılmamak için yollar arıyorlar. Kitabın sonu ise gerçekten tahmin etmediğim bir şekilde bağlanıyor. 
Sonsuzluk İçin Yedi Gün, arkadaşımın övmesiyle ve şiddetli tavsiyesiyle aldığım ve büyük bir hevesle başladığım bir kitaptı. Sanırım bu nedenle beklentimi çok yüksek tuttum ve kitap bu beklentimi tam karşılayamadı.  Bu aşk romanlarının genelde tercih etmediğim, hoşlanmadığım bir tür olmasından da kaynaklanıyor olabilir elbette. Yine de tamamen aşk teması üzerine kurulu olmaması, aşkın yanında başka ögelerin de bulunması kitabı okunabilir kılıyor. Onun dışında anlatım da çok dağınık geldi bana, bu nedenle zaman zaman sıkılıp bazı yerleri hızlı hızlı geçerek okudum. Çeviri de çok iyi değildi sanki ama bu daha çok yazarın üslubundan kaynaklanmıştı sanki. Fransızca'dan çeviri de İngilizce'den çeviriden daha zor olsa gerek.
Marc Levy'yi okumaya yanlış kitaptan başladığımı düşünüyorum, bu kitabını çok da beğenmedim diye yazarı bir daha hiç okumamak gibi bir niyetim yok. Gölge Hırsızı ya da İlk Gün ve İlk Gece'yi de edinip okumak istiyorum, onlar daha çok hoşuma gider belki. Sonsuzluk İçin Yedi Gün'e de eğer aşk temasından hoşlanıyorsanız, konusunu ilginç bulduysanız bir şans verebilirsiniz, her kitap her okuyucuda aynı etkiyi bırakmıyor ne de olsa, değil mi? :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS