Göz / Stephen King

16 Nisan 2015 Perşembe


Vizeler bitti, okula kısa bir ara verildi ve tabi ki kitaplara geri dönüldü :) Göz'e sınavlardan önce başlamıştım ama ince bir kitap olmasına rağmen araya sınavlar girince devam edememiştim tabi ki, anca bitirebildim. Bitirir bitirmez de yorumumu yazıyorum :)
Öncelikle bilmeyenler için, Göz (orjinal dilindeki adı Carrie) Stephen King'in ilk romanı. 1974 yılında yayımlanmış, yani oldukça eski bir kitap. Bendeki baskısı ise 1994 yılından. Bu nedenle midir bilmiyorum, çevirisini hiç beğenmedim. Daha kötü çevirileri olan kitaplar da okudum ama bu da pek tatmin etmedi açıkçası, King kitaplarının eski basımlarında bu sıkıntı genelde mevcut zaten. Ben daha çok özen gösterilmesini isterdim.
Konusuna gelecek olursak; kitap Carrie isimli telekinezi yeteneği olan, babası ölmüş ve yobaz denecek derecede dinine takıntılı olan annesi tarafından yetiştirilen, okulda ise hep başkaları tarafından itilip kakılmış bir lise son sınıf öğrencisinin histerik intikamını anlatıyor diyebiliriz. İlk bölüm Carrie'nin geç girdiği ergenliğiyle (bence mide bulandırıcı bir şekilde) başlıyor. Kötü bir giriş diye düşünüp hiç hoşlanmamıştım, ama neyse ki kitap sonra kendini toparladı. Yine de ustanın okuduğum en iyi kitabı diyemem, Gece Yarısını İki Geçe, Hayvan Mezarlığı, özellikle en sevdiğim romanı olan Tepki ile kıyaslanınca vasatın biraz üstünde kalıyor bence. Ama ilk roman olduğunu düşününce yine de iyi bir kitap elbette.
Kitabın yazılış biçimi ise biraz garip, farklı geldi bana. Olaylar normal akışıyla devam ederken hikaye birden bölünüyor, vakayla ilgili tanık ifadeleri ya da makaleler veriliyor. Bunlar ise gelecek zamanda geçiyor ve okuyucu için sağlam spoiler kaynağı oluyor. Spoiler ile bir derdim yoktur, spoiler duyduğumda hevesi kaçıp kitabı bırakanlardan değilim ama eğer olsaydım o bölümleri okuduktan sonra gerçekten kitabı okumayı bırakırdım herhalde. Sonuç olarak, zaman kaybı olarak görmediğim (ne de olsa bir King romanı) ama çok severek de okumadığım bir kitap oldu Göz. Sizin de vaktiniz varsa ve okuyacak kitap bulamıyorsanız -büyük umutlara girmeden- okuyabilirsiniz :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS