Bu Ay Okuduğum Kitaplar (Temmuz 2016)

31 Temmuz 2016 Pazar

Herkese merhaba! Bu ay okuma performansımın pek iyi olmadığı, orta karar seyrettiği bir ay oldu yine :( Hep bir bahanem olsa da bunların kitap okuma hızımın düşmesi için bir neden olmadığını düşünmeye başladım. Okuma listemdeki kitaplar artarken okuduklarımın artması için acilen bir şeyler yapmalıyım.

Bu ayın ilk kitabı, haziran sonlarında başlayıp bitiremediğim ve tamamlanması temmuzun ilk haftasını bulan Zorba oldu. Bu kitap için ne diyebilirim bilmiyorum, yorumunu yazmak için bilgisayarın başına oturdum ama beceremedim. Okuduğum en farklı, en hayata başka bir pencereden bakan, en orijinal karakterlere sahip kitaplardan biriydi. En kısa zamanda yorumu gelecek, ama nasıl yazarım hiç bilemiyorum.

Zorba bayram öncesi bitti ve araya bayram tatili girdi, sonraki iki haftayı şehir dışında geçirdim falan derken o sürede hiç kitap okuyamadım. Sonra İzmir'e dönünce Aylak Adam kitabını okuyup çok sevdiğim Yusuf Atılgan'ın öykülerinin toplandığı kitabı okudum. Yazar yine beni şaşırtmadı, harika öykülerle içimi bazen cız ettirdi, bazen gülümsetti. Hepsi harika, dolu dolu öykülerdi. Neden bu kadar az eser vermiş diye üzüldüğüm yazarlardan biri Yusuf Atılgan.

Ardından hakkında çıkan soruşturmaya tepki ve yazara destek olma adına 17 temmuzda toplu olarak okunacak olan Kumral Ada Mavi Tuna kitabını okudum. Bu kitap mükemmeldi ya, mükemmeldi. Buket Uzuner'i seviyorum, ince ince işlediği karakterleri, o duygusal çözümlemeleri, karşılaştırmaları, vurguladığı noktaları; her yazdığını seviyorum. Bu kitabına da aşık oldum ve tekrardan okunacaklar listesine aldım, bir süre geçtikten sonra kesinlikle yeniden elime alacağım.

Son olarak da beklentimi tavan yaptırmasa da belirli bir yere çıkartan ve okumak için son kitabının çıkmasını beklemekten vazgeçtiğim Kızıl Yükseliş'i okudum. Maalesef beklentilerimi karşılayamadı. Orta karar bir kitap olması ve ciddi anlamda başka eserlerden esinlenilmesi hiç hoşuma gitmedi, günlerce elimde süründü. Ayrıntılı yorumda her şeyden ince ince bahsedeceğim.

Benim bu ay okuduğum kitaplar bunlardı. Ayı 4 kitap gibi küçük bir rakamla kapatsam da okuduklarımı genel olarak sevdim. Ağustosta okuma hızımı artırıp şahane kitaplarla kendime bir ziyafet çekmeyi planlıyorum, umarım başarırım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS