Bu Ay Okuduğum Kitaplar (Mayıs 2016)

31 Mayıs 2016 Salı

Mayıs ayı kitap okuma açısından yılın diğer aylarına göre daha verimli geçti benim için. Evet, sadece 3 kitap okumama rağmen öyleydi :( Aslında KPSS mayısta olduğu için daha az okurum hatta hiç okuyamam diye düşünüyordum ama hiç öyle olmadı, sınav yaklaştıkça stresten kendimi kitaplara verdim. Artık sınavı da atlattığıma göre rahat rahat kitaplarıma geri dönebilirim ^_^
Mayısta okuduğum ilk kitap Stefan Zweig'den Korku oldu. Satranç kitabıyla tanıştığım ve hayran olduğum yazar Korku'yla da beni şaşırtmadı; olaylar, psikolojik çözümlemeler şahaneydi. Kitabın tek sevmediğim noktası kısa olmasıydı, uzun öykü değil de kısa da olsa roman olarak yazılsaydı kesinlikle daha çok keyif verirdi. Korku'nun detaylı yorumu en kısa zamanda gelecek.
Ayın ikinci kitabı Ay'da 172 Saat'ti. Marslı tarzında bir kitap beklerken karşıma genç yetişkin türünde bir kitap çıkınca şaşırdım açıkçası, çünkü tanıtımında kitap bilimkurgu olarak lanse edilmişti. Kitabın bilimkurgu yönünü çok zayıf buldum, beğenmedim. Vasat bir kitaptı, okumasam da olurdu kesinlikle. Çok bir şey beklemeden, sadece vakit geçirmek için okunabilir.
Son kitapsa yeni basımı olmadığından sahafta görünce aç kurtlar gibi saldırıp aldığım Stephen King'in Yazma Sanatı oldu. Kitabın otobiyografik bölümü çok güzeldi, yazım konusundaki yönlendirmeleri de keza öyle. Ancak kitap herkese göre olan bir kitap değildi, King severlerle yazma konusunda bir yol gösterici arayan kişilere hitap ediyordu. Olur da bir sahafta denk gelirseniz, iyice bir düşünüp alın derim ben.
Benim mayıs ayında okuduğum kitaplar bu şekildeydi. Genel olarak sevdiğim kitaplar okudum, bu açıdan verimliydi de. Önümde koca bir yaz var ve kitap okuyacak bir sürü vaktim olacağı için şimdiden heyecanlıyım. Sınav telaşıyla iyice düşürdüğüm okuma hızımı da artıracağımı umut ediyorum. Herkese iyi okumalar! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS