Bu Ay Okuduğum Kitaplar (Kasım 2015)

30 Kasım 2015 Pazartesi


Artık her ay sonunda o ay okuduğum kitaplar hakkında bloga kısa bir yazı yazmaya karar verdim ^_^ Başka bloggerın bu tarz yazılarını severek okuyorum, o yüzden ben de bu kervana katılmak istedim. İlk ayım olan 2015 kasımında bakalım neler okumuşum ^_^

Bu ay ilk kitabım Kafes'ti ve kasıma süper bir başlangıç yapmış oldum. Kitabı bir solukta okudum ve birkaç gün etkisinden çıkamadım. Çok konuşulan bir kitap olduğu için fazla abartıldığından ve beni hayal kırıklığına uğratacağından korkuyordum ama hiç öyle olmadı, kitabı çok ama çok beğendim. Detaylı Kafes yorumumu burada bulabilirsiniz.
Bir sonraki kitabım uzun zamandır okumak istediğim Biz oldu ve bunu Kafes kadar sevemedim. Kara dörtleme olarak anılan bilimkurgu klasiklerinden diğer üçünün (1984, Cesur Yeni Dünya, Fanrenheit 451) ilham perisi olduğunu öğrendiğimden beri okumak istediğim Biz'den beklentimi yüksek tuttum sanırım ve bu yüzden umduğumu pek bulamadım. Yine de bir klasik olduğu için bile okunması gereken bir kitap bence. Biz'in yorumuna buradan ulaşabilirsiniz.
Biz'den sonra popüler kitaplara biraz ara vermek ve bilimkurgu, korku-gerilim, fantastik kitaplarla dolan beynimi biraz boşaltmak için hafif bir şeyler okumak istedim, tercihimi de Sabahattin Ali'nin karısı ve kızına yazdığı mektupların derlendiği Canım Aliye, Ruhum Filiz'den yana kullandım. Bu kısacık kitap hem tam istediğim gibi beni yormadı hem de içimi ısıttı. Zaten çok sevdiğim bir yazar olan Sabahattin Ali'nin baba ve eş tarafını, yaşadığı sıkıntıları, düşünceleri ve davranışlarıyla nasıl farklı ve değerli bir insan olduğunu görmüş oldum bu kitap sayesinde. Sabahattin Ali'yi severek okuyan herkesin Canım Aliye, Ruhum Filiz'i de okuması gerektiğini düşünüyorum.
Kasım ayının dördüncü kitabı Falcı'ydı ve ben bu kitaba bayıldım. Stephen King zaten benim hayran olduğum bir yazar, bu kitabın da hayranlığıma büyük bir katkısı oldu. Falcı yorumu için tık tık :)
Falcı bittikten bir iki gün sonra sipariş ettiğim kitaplar geldi ve ben de hemen çok merak ettiğim Eleanor ve Park'a başladım. Kitap bende büyük bir hayal kırıklığı oldu, merak ediyordum ama şahane bir şey de beklemiyordum açıkçası. Ama ona rağmen kitap yine de beklentimin çok çok altında kaldı.
Ayın son kitabı Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm'dü. Bu okuduğum üçüncü Zülfü Livaneli kitabıydı ve yazar beni yine şaşırtmayıp güzel bir hikayeyle çıktı karşıma. Dizi izlemekten kitap okumaya vakit bulamasam ve 200 sayfalık kitabı 10 günde falan bitirsem de kitap benim favorilerimde yerini aldı.
Böylelikle ben kasım ayında toplamda 6 kitap okumuş oldum. Çoğu kişinin aksine ben pek hızlı kitap okuyabilen biri olmadığım için bu bana göre iyi bir rakam ^_^ Siz kasım ayında neler okudunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS