Diriliş / Stephen King

21 Eylül 2015 Pazartesi

Kitabın Adı: Diriliş
Özgün Adı: Revival
Yazarı: Stephen King
Türü: Korku, Macera
Goodreads Puanı: 3,75
Sayfa Sayısı: 390
Yayınevi: Altın Kitaplar Yayınevi
Basım Yılı: King, 2014
              Altın Kitaplar, 2015
Çevirmen: Canan Kim

Arka Kapak Yazısı:
New England'ın ufak bir kasabasında küçük bir çocuk ile kasabanın yeni rahibi arasında gizli bir takıntıyı temel alan derin bir bağ oluşur. Ancak, ailesinin başına korkunç bir felaket gelen genç rahip Tanrı'yı lanetleyerek kasabayı terk eder.
Aradan yıllar geçer. Artık bir yetişkin olan küçük çocuk, parçası olduğu rock gruplarıyla bütün ülkeyi dolaşırken eski dostu ile tekrar karşılaşır ve bu karşılaşma şeytanın bile aklına gelmeyecek bir anlaşmayla perçinlenir...
Elli yıllık bir dönemi anlatan ve Stephen King'in şimdiye dek yazdığı en dehşet verici sonla noktalanan Diriliş, King'in neden "dünya edebiyatının merkezinde olduğunu" (Margaret Atwood, New York Times) tartışma götürmez bir şekilde kanıtlayan eşsiz bir şaheser.(Tanıtım Bülteninden)
Stephen King deyince kışın battaniye altında okunan, yanında içilen sıcak kahvenin veya çayın hiçbir etkisinin olmadığı, yani havanın soğuğuyla birlikte korkudan insanın kanını donduran kitaplar çağrışım yapıyor hemen bende. Çünkü King benim ortaokul ve özellikle lisede çok fazla okuduğum, sevdiğim, kitapları sabah kalkıp elime aldığım ilk şey ve gece yatarken elimden bıraktığım son şey olan, okumaya kendimi kaptırıp da otobüste ineceğim durağı kaçırdığım bir yazar. Ve gerçekten yazdığı türün en iyilerinden, aldığı tüm övgüleri sonuna kadar hak eden bir yazar bence kesinlikle. Yaşını başını almış, yazdığı kitap sayısı da yaşıyla doğru orantılı olarak artmış, çağımızın en verimli yazarlarından biri. Bugün de doğum günü ^_^
Diriliş'in yorumunu bugün girmem bilinçli değil tam anlamıyla bir tesadüf oldu, yazar daha çok yaşasın ve bize daha çok hikayeler yazsın deyip doğum gününü kutlayarak yorumuma başlıyorum :)
Diriliş, King'in yeni çıkan kitaplarından biri. Ben nedense onun kitaplarını hep eski ve yeni olarak ikiye ayırıyorum, çünkü benim üstümde eski kitapları hep daha etkili oluyor, daha çok seviyorum, daha hevesle okuyorum, vs vs. Bunun nedeni erken yaşlarımın onun kitaplarıyla geçmesi de olabilir tabii ki. Ama bu Diriliş'i sevmediğim anlamına da gelmiyor elbette, ki zaten gayet iyi bir puan da vermiş bulunmaktayım kendisine ^_^ Kitap uzun bir zaman dilimine yayılmış olan olayları anlatıyor. 50 yıl gibi bir süreden bahsediyoruz ki bu da bize karakterlerin bu yıllar içindeki değişimlerini, büyüyüp bir yetişkin olmalarını, ya da halihazırda zaten yetişkin olanların hayatlarının nerelere neden sürüklendiğini uzun uzun okuma fırsatı veriyor. Kitaptaki karakter gelişimleri ve bunların anlatılması da çok çok iyi, söylemeden geçmemek lazım. Ben geçmişi ve bunun insanlar üzerindeki etkisini okumayı çok seven bir okur olduğum için bu benim için çok büyük bir artı oldu. Karakter sayısının da bir hayli fazla olduğunu düşünürsek kitap bu bakımdan tam bir şölen :) King'in eski kitaplarında bu kadar iyi göremiyorduk bunu bence. 
Karakter sayısı fazla olsa da iki tanesi onların içinden bir adım öne çıkıyor: Jamie Morton ve Charles Jacobs. Kitabın başında Jamie Amerika'nın küçük bir yerinde yaşayan küçük bir çocukken, Charles karısı ve küçük oğluyla Jamie'nin yaşadığı yere taşınan bir rahip. Jamie sıradan bir çocukken Charles oldukça farklı bir adam; elektrikle uğraşmak, onunla ilgili araştırmalar hatta elektriği kullandığı yeni icatlar yapmak onun en büyük hobisi. Kasabanın çocuklarının kalbini de bu icatlarıyla ve sıcak tavırlarıyla, farklılığıyla ve yardımlarıyla kazanmayı başarıyor. Onun favorisi Jamie olsa da, zamanla büyük küçük herkes Jacobs ailesini çok seviyor. Ancak sonrasında bu ailenin başına çok büyük bir felaket geliyor ve Peder Jacobs din adamı kimliğine hiç uymayan son bir vaaz verip kasabadan ayrılıyor. Bu Jamie ve Charles'ın ilk karşılaşmaları sayılıyor ancak sonuncusu olmuyor, bahsedilen 50 yılda bu iki adam iki kere daha karşılaşıyorlar ve ne Charles'ı ne de Jaime'yi tanımak mümkün olmuyor. Jaime küçükken çok sevdiği bu adamın dönüştüğü kişiye bakarak onu durdurmaya, engel olmaya çalışssa da başarılı olamıyor. Kitap gerçekten farklı ve korkunç bir sonla noktalanıyor. 
Diriliş başta benim için içine girmekte zorlandığım, ilk birkaç gün azar azar okuduğum ama sonra birden bire hızını artıran ve ne olduğunu anlamadan bitiriverdiğim bir kitap oldu. Tabii biraz biraz kitap bunalımı dönemimdeydim (reading slump yani, kendimce Türkçeleştirdim azıcık :D ) o sıralar, onun da etkisi olmuş olabilir ama kitap öyle güzel çıkardı ki beni o bunalımdan, ben bile şaştım kaldım. Eğer size de başta böyle bir etkisi olursa aldırmayın, okumak için kendinizi zorlayın. Sonra da kendinizi bu iki adamın hayatına bırakın, gerisinin çok harika bir şekilde geldiğini siz de göreceksiniz :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS